Els estudis conduents al Grau Superior de Música en l’especialitat de Pedagogia proporcionen als estudiants una formació en una especialitat instrumental o vocal d’un nivell igual a la dels estudiants en Interpretació. Sobre aquesta base d’una sòlida professionalitat en la pràctica musical, el Currículum en Pedagogia inclou l’adquisició en profunditat de coneixements, teòrics i pràctics sobre l’ensenyament en els seus aspectes metodològics, psicològics i artístics. Per a fer realitat aquests objectius, el Centre compta amb la possibilitat d’organitzar pràctiques docents a la Xarxa d’Escoles de Música vinculades al Conservatori Liceu, que inclou escoles de música i escoles de règim general vinculades al nostre projecte educatiu, així com pràctiques al Centre Professional del Conservatori Liceu.
Així mateix, els estudiants tenen al seu abast els Fòrums de Pedagogia organitzats pel Departament i nombroses activitats enfocades a aquesta especialitat que els permeten complementar la seva formació i adquirir experiència.
Els Titulats en Pedagogia estaran capacitats per a desenvolupar una activitat pedagògica musical rica i eficient que reculli l’experiència de l’ensenyament tradicional i de les pedagogies actives del segle XX, però entrant també en contacte amb noves formules educatives que fomenten un aprenentatge global, creatiu i col·laboratiu.
Titulació: Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Música, especialitat Pedagogia
Crèdits: 240 ECTS (60 ECTS per curs acadèmic)
Perfil d’ingrés de l’especialitat
Les persones aspirants a l’especialitat de Pedagogia, a més d’un nivell tècnic i artístic en el seu instrument principal o veu equiparable als aspirants a Interpretació (amb els estudis de Grau professional com a referència de nivell d’exigència), han de tenir recursos per a l’estudi de tipus molt diversos de partitures i capacitat de comunicació de les seves idees musicals.
En el marc d’una especialitat especialment enfocada a l’ensenyament de la música, l’aspirant ha de demostrar una sensibilitat especial pel que fa l’educació i la transmissió del coneixement, i també capacitat per la resolució de problemes en entorns d’aprenentatge de gran diversitat i complexitat.
Perfil de formació
Els estudiants graduats en l’especialitat de Pedagogia estaran capacitats per a desenvolupar una activitat pedagògica musical rica i eficient que reculli l’experiència de l’ensenyament tradicional i de les pedagogies actives del segle XX, però entrant també en contacte amb noves formules educatives que fomenten un aprenentatge global, creatiu i col·laboratiu en àmbits diversos i en canvi permanent.
Segell d’acreditació
Pla d’estudis:
Primer | Segon | Tercer | Quart | ||
ECTS | Crèdits | Crèdits | Crèdits | Crèdits | |
MATÈRIES DE FORMACIÓ BÀSICA | |||||
Tècniques de composició | 8 | 4 | 4 | ||
Anàlisi I | 4 | 4 | |||
Formació de l’oïda I | 4 | 4 | |||
Historia música | 8 | 4 | 4 | ||
Estètica de la música | 4 | 4 | |||
28 | 16 | 8 | 4 | ||
TREBALL DE FI DE CARRERA | |||||
Treball de fi de carrera | 12 | 12 | |||
MATÈRIES OBLIGATÒRIES D’ESPECIALITAT | |||||
Instrument principal | 96 | 24 | 24 | 24 | 24 |
Improvisació i acompanyament | 8 | 4 | 4 | ||
Anàlisi II | 4 | 4 | |||
Fonaments de pedagogia | 18 | 6 | 6 | 6 | |
Tecnologia musical | 6 | 6 | |||
Tècniques bàsiques de direcció | 6 | 6 | |||
Didàctica de l’educació musical | 18 | 6 | 6 | 6 | |
Organització educativa | 12 | 12 | |||
Música de conjunt | 10 | 5 | 5 | ||
Cor | 6 | 3 | 3 | ||
184 | 44 | 52 | 46 | 42 | |
OPTATIVES | |||||
Optatives | 16 | 10 | 6 | ||
TOTAL | 240 | 60 | 60 | 60 | 60 |

Professors – Curs 22-23 >>
Plans docents de l’especialitat >>