Promoure la pràctica musical en edat infantil,
a través del programa de sensibilització, tot establint un primer contacte amb aquest llenguatge artístic que pugui contribuir, tal com la neurociència ha demostrat, a l’aprenentatge de les matemàtiques, el llenguatge i les habilitats espacials.
L’educació en valors
com la voluntat de superació, la cultura de l’esforç, la constància, l’autoconfiança, el treball en equip i la creació de lligams culturals i emocionals entre les persones. D’aquesta manera el foment de la música contribueix al progrés humà, ètic i social de la societat.
Detectar i potenciar el talent
promovent la pràctica musical amateur amb un programa pedagògic que possibilita continuar els estudis musicals en etapes posteriors. Els grans músics poden venir dels llocs més diversos.
L’autonomia musical
dels alumnes per a la pràctica de la música individual i en conjunts. Tant pels músics amateurs, com pels que voldran prosseguir en els estudis superiors de música, a través d’un pla d’estudis adaptable que permet avançar a velocitats diferents, segons la motivació, la dedicació i el talent de cada alumne/a.
La formació pràctica,
en la qual l’instrument i les assignatures de conjunt són l’eix principal de treball. En el decurs dels estudis els alumnes coneixeran un repertori ampli i variat, aprofundint-lo en cadascun dels estils musicals.
La motivació
basada en l’adquisició progressiva de competències, en la satisfacció de l’assoliment d’objectius, en el desenvolupament de la iniciativa personal i en el plaer de la pràctica artística.
La transversalitat
entre les matèries instrumentals i les teòriques, per tal de dotar als alumnes de les capacitats de comprensió, anàlisi i coneixement del text i estils musicals necessaris per al seu treball instrumental aprofundit i qualitatiu.
La programació d’activitats
constant durant el curs, on tots els alumnes del centre participen regularment en concerts com a solistes, en grups de cambra o amb els conjunts instrumentals i vocals del centre. Els ensenyaments es complementen amb tallers monogràfics, classes magistrals, encontres i intercanvis.
El seguiment personalitzat
a través d’un tutor, el professor d’instrument, qui coordinat amb la resta de professors, vetllarà constantment pel bon rendiment de l’alumne/a i el seu pla d’estudis, per conduir-lo en la seva formació en funció dels seus interessos i aptituds.
La col·laboració amb el Centre Superior de Música Liceu
a nivell de continuïtat curricular per garantir un pas progressiu d’un centre a l’altre; a nivell d’activitats compartides, amb la programació habitual de classes magistrals dels seus professors al nostre centre i en la utilització de l’Auditori i de les infraestructures del centre superior per als nostres concerts i activitats.