La passió per la música de cambra i una entusiasta implicació en la docència són els pilars de la seva carrera.
Una important discografia és testimoni de la seva intensa activitat. Recentment, ha publicat a Columna Música el seu enregistrament de la integral de les Suites de Bach per a violoncel sol, de les que la crítica ha senyalat: «clarividència i depurada tècnica sempre al servei de la musicalitat, … elegants en la dicció, … desbordants en la rítmica, deliciosament traçades i acuradament explicades» (Lluís Trullén, Revista musical Catalana), «interpretades sense més transcendentalisme que el musical, en comunió directa amb la divinitat. Versions personals, ni romàntiques, ni grandiloqüents, ni historicistes, buscant i aconseguint la bellesa i la fluïdesa del discurs, sense subjectar-se a un pensament únic, a un guió previ» (Última Hora, Balears).
Els seus CDs Winter in flames (Sonates de Chopin i Bridge) i Brahms & Röntgen, en duo amb el pianista Andreu Riera, també han estat aclamats per la premsa: «Intensitat, brillantor exquisida afinació i delicada expressió romàntica» (Jorge de Persia, La Vanguardia) . «Virtuosisme i perfecte equilibri al servei d’una sincera expressivitat i un lirisme interior que recrea amb mestratge i bellesa sonora» (Javier Pérez Senz, El País).
Després d’anys de formació a Espanya, Anglaterra, Estats Units i Àustria, Amparo Lacruz va crear el Grup Manon, formació que va tenir presència internacional durant deu anys, amb el qual va estrenar nombroses obres de compositors contemporanis i del qual queden singulars enregistraments, alguns de referència, com el del Quartet per a la fi del temps de Messiaen. Com a membre del Trio Kandinsky va realitzar extenses gires per Europa, Àsia, Amèrica i Orient Mitjà. Destaquen els seus discos Schöenberg i Barcelona, Clara Schumann i Johannes Brahms, el premiat Monogràfic Joan Guinjoan i la seva versió de la Sonata de R. Gerhard amb el pianista Emili Brugalla per al segell Stradivarius. A Holanda, ha actuat en nombroses ocasions amb la prestigiosa violinista Emmy Verhey i el pianista Paul Komen. La seva enorme versatilitat l’ha portat a estrenar a l’Auditori de Barcelona l’espectacle «Suite de l’aigua», amb música per a violoncel sol i electrònica de Carlota Baldrís i escenografia de Joan Font (Comediants), i a actuar al costat del pianista de jazz novaiorquès Uri Caine a Espanya, Alemanya i Itàlia.
Amparo Lacruz és convidada, com a intèrpret, professora i membre del jurat, a la Cello Biennale d’Amsterdam i al Festival Vivacelli de Seül. Participa tots els estius al Peter de Grote Festival de Groningen (Holanda). Ha impartit classes magistrals a diverses universitats dels Estats Units (Boston University, Oberlin College of Music, Califòrnia State University i Westchester University), al Kunitachi College de Tòquio (Japó), al Conservatori de Xangai (Xina), a la Universitat de les Roses (Morelia, Mèxic), en el Curs Agustín León Ara (Costa Rica), i en les trobades de la Jove Orquestra Valenciana, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) i la Jove Orquestra Nacional d’Espanya (JONDE).