El passat 21 d’octubre va arrencar la 38a Temporada d’Òpera al teatre La Faràndula de Sabadell amb “La Flauta Màgica” de W.A. Mozart amb la direcció musical de Daniel Gil de Tejeda, la direcció d’escena de Pau Monterde i amb l’acompanyament del Cor Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallés.
El repartiment d’aquesta òpera va estar protagonitzat per alumnes i exalumnes del Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu: el tenor Marc Sala (Pamino), el baríton Carles Pachón (Pagageno), la soprano Serena Saenz (Pamina), la soprano Sara Blanch (La Reina de la Nit), la soprano Eugènia Montenegro (1a Dama), la mezzosoprano Anna Tobella (2a Dama), la soprano Laura Obradors (Papagena), el tenor Carles Ortiz (Monostatos), la mezzosoprano Laura Brasó (1r Geni) i la mezzosoprano Mar Esteve (2n Geni). Dels quinze papers, deu han estat a càrrec de cantants que van estudiar a la Fundació Conservatori Liceu.
La critica especialitzada s’ha fet ressò d’aquesta nova producció de l’Associació d’Amics de l’ Òpera de Sabadell que presideix la nostra il·lustre exalumna Mirna Lacambra.
Roger Alier escrivia la seva crítica amb el títol “Flauta màgica de luxe” a La Vanguardia, en la que destaca: “ Un equip competent, tots del país, han donat vida a aquesta funció admirable amb la presencia dels millors cantants catalans d’aquests darrers anys, començant pel fabulós Papageno de Carles Pachón, l’elegant Pamina de Serena Sáenz, l’espectacular Reina de la Nit de Sara Blanch, recompensada amb ovacions pels seus sobreaguts implacables, i l’eficaç i simpàtic Tamino de Marc Sala. Curiós el Monostatos lasciu de Carles Ortiz i graciosa la Papagena de Laura Obradors. Bona funcionalitat de la resta, especialment les tres Dames i els tres Genis, que no sols cantaven sinó que també feien passes de ballet, malgrat les limitacions pandèmiques. “
I Marcelo Cervelló va escriure la critica “Y Sonó la flauta”, publicada a la revista especialitzada Opera Actual, on resalta : “Gran protagonista en el reparto lo fue el barítono Carles Pachón, un Papageno nítido en la dicción y expansivo en la proyección vocal. La pareja principesca tuvo a un brioso Marc Sala como Tamino y a Serena Sáenz como delicada Pamina, una bella voz que supo sortear los peligros de una posible estridencia con notable seguridad. Espectacular la Reina de la Noche de Sara Blanch, que compensó el inconveniente de una cierta sequedad vocal con la autoridad de su fraseo y el fulgor de sus sobreagudos… Notable el rendimiento de las tres damas (Eugènia Montenegro, Anna Tobella y Marta Valero) y de los tres volátiles geniecillos de Laura Brasó, Mar Esteve y Cecilia Ferraioli, con Laura Obradors como una discreta Papagena, Carles Ortiz dibujando un voluntarioso Monostatos y Pau Armengol y Nacho Guzmán completando dignamente el reparto. Público feliz al final para una feliz ocasión. Pese al oleaje, la nave sigue viento en popa”
També Meritxell Tena es va fer ressò del talent dels cantants a la crònica publicada al diari digital Núvol sota el títol: “La flauta màgica triomfa a Sabadell”.
“La Flauta Màgica” també es programarà dins 33è Cicle d’Òpera Catalunya i així es podrà veure a diferents teatres de Catalunya com el Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallés, el Teatre Auditori de Granollers, el Teatre Fortuny de Reus, el Teatre Kursaal de Manresa i el Palau de la Música a Barcelona.
Des de la Fundació Conservatori Liceu, felicitem al nostres alumnes i a l’Associació d’âmics de l’Òpera de Sabadell i els desitgem molts èxits.
Podeu llegir les crítiques aquí:
La flauta màgica triomfa a Sabadell (Meritxell Tena, Núvol, 22/10/2020)
Y sonó la flauta (Marcelo Cervelló, Ópera actual, 26/10/2020)
Flauta mágica de lujo (Roger Alier, La Vanguardia, 25/10/2020)
Más información:
Associació Amics Òpera Sabadell
* © imatge: Antoni Bofill