El 16 de desembre passat Gonzalo del Val, Cap del Departament de Jazz i Música Moderna va visitar el Centre d’Estudis de Jazz de la Universitat Veracruzana de Mèxic a Xalapa. La visita va tenir com a objectiu iniciar una col·laboració com a part dels Convenis institucionals desenvolupats per la Fundació Conservatori del Liceu en el marc del seu programa de Col·laboració amb Iberoamèrica.
La Facultat de Música de la Universitat Veracruzana té els seus orígens l’any 1929, amb la fundació de l’Orquestra Simfònica de Xalapa i avui és una de les escoles de referència de Mèxic. El Centre d’Estudis de Jazz que avui és part de la Universitat, va néixer el 2008 com un espai de possibilitats per a la interacció i la creativitat i originat per un moviment sociocultural que involucra els diversos intèrprets, investigadors, docents, estudiants, autoritats educatives, empresaris, gestors, crítics musicals i públic en general vinculat al Jazz a Mèxic. El Centre té com a objectiu l’educació, la difusió i la promoció del jazz a Veracruz.
En aquests anys, la relació de la Universitat Veracruzana i la Fundació Conservatori Liceu s’ha enfortit amb la visita de professors del Conservatori a Jalapa que han permès realitzar activitats com les classes magistrals d’Albert Julià, professor de saxofon i cap del Departament de Vents del Conservatori Liceu en els ultims anys. D’altra banda, alguns exalumnes de la Universitat Veracruzana han continuat els seus estudis al Conservatoris, entre ells es destaca Francisco Cruz, que va realitzar els seus estudis al Conservatori com a becari de la Fundació Carolina l’any 2020 i que actualment és professor d´aquesta universitat.
Aquesta activitat fa part de les relacions internacionals de la Fundació Conservatori Liceu, i en concret al seu Programa de Col·laboració amb Iberoamèrica iniciat el 2001, i en què es desenvolupen activitats acadèmiques i artístiques a nou països de la regió (Colòmbia, Veneçuela, Mèxic, Cuba, Equador, Perú, Argentina, Xile i Brasil) a través de convenis de col·laboració institucional.