Aquest dimecres 12 de febrer els alumnes del Centre Superior de la Fundació Conservatori del Liceu i els membres de l’Orquestra Simfònica del Conservatori Liceu han realitzat un assaig a l’Auditori del Centre amb l’Orchestre Révolutionnaire et Romantique que dirigeix Sir John Elliot Gardiner.
En una ocasió especial i única, els alumnes que integraran part de l’Orquestra Simfònica de la Fundació Conservatori del Liceu i els estudiants del Centre han pogut comptar amb l’experiència i els consells d’experts en la interpretació de la música per a orquestra del compositor alemany Ludwig van Beethoven. Els estudiants i l’Orquestra, que el dia 13 de febrer realitza un concert -al mateix Auditori del Centre- sota la batuta del director convidat Santiago Serrate, han treballat la 6ª Simfonia, Pastoral. L’assaig ha estat dirigit per Dinis Sousa, l’assistent de Sir John Elliot Gardiner.
Els altres membres de l’Orchestre Révolutionnaire et Romantique que han col·laborat en aquesta activitat han estat: Peter Hanson (concertino), Oliver Wilson (viola), Robin Michael (violoncel), Michael Neisemann (oboè), Anneke Scott (trompa), Robert Kendell (timbales) i Marten Root (flauta).
Un cop acabat l’assaig obert, els músics han destacat l’alt nivell dels alumnes amb els que han pogut treballar i especialment les ganes d’aprendre que han mostrat durant tot l’assaig. Per altra banda, han volgut transmetre’ls la seva experiència a l’hora d’afrontar repertoris tan exigents com les Simfonies de Beethoven i han destacat que es tracta d’una música que arriba molt bé a la gent jove per la seva força i vitalitat.
En el marc de l’any Beethoven, en el que es conmemoren els 250 anys del seu naixement, el director Sir John Elliot Gardiner realitza una marató simfònica dels dies 9 al 14 de febrer al Palau de la Música Catalana, en la que interpreta l’Integral de Simfonies del compositor alemany. El concert forma part d’una gira internacional entre Amèrica i Europa.
Més informació:
Santiago Serrate amb l’Orquestra Simfònica del Conservatori Liceu
Entrevista a John Elliott Gardiner