L’especialista que ha portat el bombardí a l’actualitat compositiva
El bombardí és d’aquells tipus d’instruments fortament associats a contextos restringits com són en aquest cas el món de les bandes o determinades textures orquestrals. Tanmateix, especialistes com Thomas Ruedi, dedicat a aquest instrument des dels 11 anys, no només l’han fet transcendir aquestes fronteres sinó que li han donat un protagonisme absolut com a instrument solista, demostrant-ne la versatilitat.
No en va, ja des dels anys d’estudi a la Sheffield University amb Philip McCann i Peter Parkes, Ruedi s’endinsà profundament en el món de la direcció, l’arranjament i la composició, facetes que l’han influenciat molt al llarg de la seva carrera professional, impulsada sobretot des del seu premi a la European Solo Competition for Brass Players de Munich del 1999.
En aquest sentit, la seva inquietud per trobar nous terrenys sonors el va dur a formar el duo Synthesis amb el virtuós de la marimba Raphael Christen, una reeixida i poc explorada combinació que fructificà en un celebrat enregistrament discogràfic. De la mateixa manera, ha estat director musical de grups com la Brass Band Bürgermusik Luzern (A-Band), Seeland Brass o director convidat de la prestigiosa Brass Band Berner Oberland.
Per altra banda, acumula un extens catàleg com a compositor, amb més de cinquanta obres per a instruments de vent i arranjaments de cançons populars suïsses que s’han fet un lloc el repertori estàndard del vent metall.
Aquesta dimensió de músic complet fa que la seva visita al cicle Liceu Cambra pugui acostar-nos a aquest instrument des d’una profunditat i perspectiva tant poc vistes com absolutament actuals.
Amb el mecentatge de: