Amb la participació de l’Ensemble de Saxofons del Conservatori Liceu, Karera Fujita (veu) i Louis Siracusa-Schneider (contrabaix)
Sergi Puig, graduat de Composició del Conservatori Superior Liceu i Premi Extraordinari de l’any 2019, torna al Conservatori per estrenar l’obra Tsunami, interpretada per l’Ensemble de Saxofons del Conservatori Liceu, i Twenty-Four Hokku on a Modern Theme, amb Karera Fujita a la veu i Louis Siracusa-Schneider al contrabaix.
PROGRAMA:
Sergi Puig
Tsunami (2019)
Ensemble de Saxofons del Conservatori del Liceu
David Salleras, director
Aquesta peça va ser encàrrec del Conservatori al seu compositor com a guanyador del Premi Extraordinari de Composició 2019, i malauradament no es va poder estrenar en el seu moment a causa de les restriccions per la pandèmia de Covid-19. Va ser escrita durant els primers mesos dels estudis Graz del compositor, en un moment de molts canvis i de noves experiències en l’àmbit personal. El títol de l’obra precisament intenta representar totes aquestes sensacions en onades de moviment continu, gairebé de mareig, expressades musicalment en grans masses sonores que transiten en un ampli rang dinàmic i de registre, i a través de línies melòdiques cromàtiques que evolucionen fins a difuminar-se en les profunditats del magma sonor de l’ensemble de saxofons.
Sergi Puig
Twenty-Four Hokku on a Modern Theme (2022)
Karera Fujita, veu
Louis Siracusa-Schneider, contrabaix
Aquesta peça és un encàrrec gràcies a l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de Catalunya (OSIC). Twenty Four Hokku on a Modern Theme es mou entre el monodrama i el cicle de cançons sobre l’obra homònima d’Amy Lowell (1874-1925), una de les figures més importants de l’imaginisme literari. És una composició formada per 24 hokkus (o haikus) per a soprano i contrabaix on hi ha una especial atenció al pensament de l’estructura formal i narrativa musical: la gran forma a través de la fugacitat del haiku. De la mateixa manera que en l’obra de Lowell, es contraposen les cultures d’occident i orient de la següent manera: en les estructures interna dels hokkus, expressades musicalment amb les formes aristotèliques i el jo-ha-kyû japonès, i a gran escala, els 24 hokkus estan dividits en 2 blocs. Els primers 12 amb una estructura d’estil operístic amb interludis i variacions. Els darrers 12 amb una estructura representativa del teatre Nō japonès i les seves parts internes.