Lunes, 17 Julio 2017 07:51

El Trio Athenea i Drop Collective, formats per alumnes del Conservatori del Liceu, participaran al Festival Fringe de Torroella de Montgrí

Un any més, alumnes del Conservatori del Liceu estaran entre els protagonistes del Festival Fringe, que es realitzarà entre els propers 27 i 30 de juliol a Torroella de Montgrí i l'Estartit.

El dia 27 a les 19h, al pati del Palau Soterra de la Fundació Vila Casas, podrem escoltar el Trio Athenea, format per Alba Ramírez (violí i becària de la Fundació de Música Ferrer-Salat), Glòria Expósito (violoncel) i Carolina Santiago (piano i guanyadora d'una beca de Màster del Conservatori del Liceu per al curs 2017-18). Interpretaran el Trio per a piano op. 70 núm. 1 'Dels esperits' de L. Van Beethoven i el Trio per a piano de la compositora Rebecca Clarke, tot reivindicant així el paper igualitari de la dona en la música a través de donar a conèixer obres de cambra d'autores menys conegudes al costat dels grans clàssics. Així mateix, estrenaran The Descent, una obra de l'alumne de Composició del Conservatori Sergi Puig encarregada per a l'ocasió i per a la qual comptaran amb la col·laboració del viola Gabriel Torner, també becari de la Fundació de Música Ferrer Salat.

Per altra banda, el 30 de juliol a les 20.30h a la Plaça de la Vila, i com a cloenda del Fringe d'enguany, sentirem Drop Collective, format per Maria del Río (veu), Andreu Domènech (saxo baríton), Alba Alsina (saxo alto, saxo soprano i flauta), Iñigo Peña (saxo tenor), Arnau Morell (trompeta), Pablo Martín (trombó), Daniel Ferruz (piano i teclats), Sebastià Rosselló (guitarra i becari de la Fundació de Música Ferrer-Salat), Carlos Bayolo (baix) i Jake Klamburg (bateria). Aquest grup té en la música jamaicana i el jazz els seus ingredients principals, amb un repertori format per arranjaments propis de temes clàssics d'aquest gènere passats pel filtre de l'ska i el reggae, així com temes mítics de la música de Jamaica amb una varietat estilística i de ritme que fan dels seus concerts una experiència única.

El Festival Fringe es celebra cada any sota el paraigua i segell del Festival de Torroella de Montgrí i amb el suport de la Fundació Banc Sabadell (també mecenes del Conservatori del Liceu) com a altaveu i plataforma d'impuls per als joves músics i creadors actuals. Hi participen, a més del Conservatori del Liceu, alumnes dels centres d'educació musical europeus més destacats.

Podeu consultar aquí la programació del Festival Fringe: