Jueves, 15 Junio 2017 13:34

L’ex-alumna del Conservatori del Liceu Irene Mas guanya el Primer Premi i un Premi Especial al 13è Concurs Internacional de Música de les Corts

L'ex-alumna del Conservatori del Liceu Irene Mas, becària de la Fundació de Música Ferrer-Salat, ha guanyat el Primer Premi 'Manuel Ausensi' del 13è Concurs Internacional de Música de les Corts en la categoria de cant. Aquest guardó implica, a més de la dotació del premi, la seva participació amb un recital dins el Cicle Clàssica a les Corts, i cal afegir-hi també un Premi Especial, que li permetrà participar al Concert de Cloenda de la Festa Major de les Corts a l'Auditori Axa.

A més d'Irene Mas, al concurs hi van participar l'ex-alumna del Conservatori del Liceu Irina Veselova i les alumnes de 4t curs del centre Almudena López (Premi Especial – Beca Barcelona Opera Studio) i Helena Ressurreiçao (Premi Especial – Concert dins el cicle Les Veus del Monestir).

El concurs es va resoldre en una fase final a l'Auditori Axa, ple de públic assistent, després d'una intensa setmana d'audicions i fases prèvies realitzades a l'Escola de Música A Tempo i el Centre Cívic Can Deu. En aquesta darrera fase hi van participar ser intèrprets, quatre en la categoria de cant i tres en la instrumental. Irene Mas s'alçà amb la victòria amb les seves interpretacions de 'Deh, vieni non tardar' de Le Nozze di Figaro de W. A. Mozart, i 'Ah, donate il caro sposo' d'Il Signor Bruschino de G. Rossini.

El Concurs Internacional de Música de les Corts de Barcelona (CIM Les Corts) té com a finalitat donar suport als joves intèrprets en la seva carrera musical, impulsar la interpretació musical i la difusió de la música clàssica a partir de les joves generacions i establir un nou marc cultural de difusió musical a les Corts.

El Jurat d'aquesta 13 edició estava integrat per Roger Alier, Jaume Aragall, Carlos Caballé, Ricardo Estrada, Albert Garcia Demestres, Pedro Hernández, Jordi Maddaleno, Leticia Martín, Lluís Soler, i Albert Torrens.