Jueves, 20 Abril 2017 11:52

El programa 'Assaig General' de Catalunya Música entrevista el Director Acadèmic del Conservatori del Liceu, Víctor Estapé, i a dos alumnes del centre per parlar del cicle Liceu Cambra

Ahir 19 d'abril, el programa Assaig General de Catalunya Música va rebre com a convidats el Director Acadèmic del Conservatori del Liceu, Víctor Estapé, juntament amb dos alumnes del centre, Marcel Ignacio (violí) i Gabriel Torner (viola). En aquesta entrevista, van parlar del cicle de masterclasses i concerts Liceu Cambra i, concretament, dels dos darrers concerts de la temporada de la Kaimerata, en un dels quals van participar-hi alumnes del Conservatori. Finalment, els dos alumnes van oferir una interpretació en directe el primer moviment del Duo en Sol Major KV 423 de W. A. Mozart.

Precisament, el compositor austríac va ser un dels protagonistes de la conversa conduïda per Albert Torrents. La música de Mozart ha centrat l'actual temporada de quatre concerts monogràfics a càrrec de la Kaimerata, el conjunt liderat pel professor del Conservatori i prestigiós violinista Kai Gleusteen; es tracta de la setena que acull el Conservatori del Liceu, amb celebrades experiències passades dedicades a Schubert o Ravel.

A més, el tercer concert del passat 6 d'abril va comptar amb l'interès afegit de la participació de l'Orquestra de Cambra del Conservatori del Liceu, formada pels alumnes del centre. Víctor Estapé va explicar com aquest format és el fet diferencial d'un cicle com és Liceu Cambra, on les masterclasses s'uneixen els concerts donant l'oportunitat als estudiants d'acostar-se a la pràctica professional al costat de grans referents internacionals dels seus instruments.

El Director Acadèmic del centre també destacà com el mecenatge de la Fundació de Música Ferrer-Salat fa possible que Liceu Cambra, juntament amb les masterclass de Liceu Jazz durant la tardor, conformin una de les ofertes pedagògiques del seu tipus de més nivell al nostre país.

Aquesta excel·lència interpretativa també s'estén al concert d'aquest vespre 20 d'abril a l'Auditori del Conservatori del Liceu, el darrer del cicle de la Kaimerata, i que van presentar com un programa excepcional amb obres mestres de la producció cambrística mozartiana, com són el Divertiment per a trio de cordes KV 563 i el Quartet amb piano núm. 2 KV 493, a càrrec de Kai Gleusteen acompanyat d'Adrián Pinzaru (viola), Claudio Pasceri (violoncel) i Catherine Ordronneau (piano).

Podeu trobar més informació del concert i comprar les vostres entrades aquí:

I tornar a escoltar l'entrevista sencera aquí: