Lunes, 15 Mayo 2017 13:27

Alumnes i professors del Conservatori del Liceu van ser els grans protagonistes del programa especial d’Assaig General de Catalunya Música amb motiu del 30è aniversari de l’emissora

El passat dimecres 10 de maig, l'Auditori del Conservatori del Liceu va ser un dels escenaris de la programació especial que Catalunya Música va realitzar com a celebració del seu 30è aniversari. Concretament, vam viure l'emissió en directe del programa Assaig General des de l'escenari de la nostra sala i el Conservatori va ser un dels grans protagonistes d'aquest espai conduit per Albert Torrens i Maria Montes.

El programa s'inicià amb una entrevista a la Directora General del Conservatori, Sra. Maria Serrat, que posà en relleu que es tractava d'una celebració compartida, ja que el nostre centre celebra enguany el seu 180è aniversari. A més també es subratllà l'estreta col·laboració entre el Conservatori i Catalunya Música durant aquests anys sota els valors comuns de fer arribar, amb un esperit pedagògic, la música al màxim de gent possible. En aquest sentit, Maria Serrat parlà de la importància que els alumnes s'acostin a la pràctica professional a través de la programació de concerts del centre, a la difusió i visibilitat dels quals precisament Catalunya Música tant contribueix.

El programa continuà amb diverses actuacions musicals en directe molt vinculades també al Conservatori del Liceu, com el cas del Quartet Casals, professors del centre que recentment han passat pel cicle Liceu Cambra i que enguany celebren el seu 20è aniversari amb la preparació de la integral de quartets de Beethoven. Van interpretar el Quartet núm. 17 en Sib major KV 458 'de La Caça' de W. A. Mozart.

Posteriorment, el Quartet Limba, format pels alumnes de saxòfon del centre Jaume Oliver, Oriol Anton, Josep Mas i Guillem Gómez, va interpretar Mirall Trencat, una obra de Daniel López Pradas, també alumne de Composició del Conservatori i becat per la Fundació de Música Ferrer-Salat.

Després va ser el torn del professor del centre i reconegut pianista Carles Marigó, que va presentar el seu projecte discogràfic Moments, que precisament va enregistrar a l'escenari de l'Auditori del Conservatori i que conté música de Franz Schubert, Rachmaninoff i diverses improvisacions.

Finalment, vam poder sentir les Sound Six, ex-concursants d'Oh Happy Day i amb l'alumna del Conservatori del Liceu Carolina Alabau entre les seves integrants.

Podeu sentir aquestes actuacions als següents enllaços:
       Entrevista Maria Serrat (minuts 02:17 – 09:08)
       Actuació Quartet Casals
       Actuació Quartet Limba