Jueves, 16 Febrero 2017 12:15

La Xarxa d’Escoles Liceu s’amplia amb la incorporació de l’Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès

S'ha signat al Conservatori del Liceu el nou conveni en virtut del qual s'incorpora a la Xarxa d'Escoles Liceu l'Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès. Amb aquesta signatura, que ha comptat amb la presència de la Directora General del Conservatori, Sra. Maria Serrat i la Sra. Àngela Calzada, de l'Escola Sant Gervasi, aquesta escola de gran tradició a Mollet del Vallès incorporarà a la seva oferta educativa la Primària Musical vinculada al Conservatori del Liceu, que s'implementarà aquest curs 2016-17 a 1r i 2n de primària, i en els cursos successius, a raó d'un curs per any.

Les escoles vinculades al programa de Primària Musical del Conservatori del Liceu comparteixen un mateix programa curricular i material didàctic per a tota l'educació primària, amb activitats artístiques participatives que fan de l'assignatura de música una matèria motivadora en la que es desenvolupen el treball cooperatiu, la creativitat i la sensibilitat artística. Aquestes escoles també posen a l'abast dels seus alumnes el Pla d'estudis de les Escoles de Música Liceu per aquells que desitgen estudiar un instrument, de tal manera que creix "una escola de música dins de l'escola". Allà, els alumnes poden rebre una formació musical específica i de qualitat, cursant el Programa de Nivell Bàsic del Conservatori del Liceu, amb les corresponents avaluacions i certificacions de nivell per part del Conservatori del Liceu, que condueixen al Diploma de Nivell Bàsic, etapa prèvia als ensenyaments professionals de música.

L'Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès ofereix quatre línies reglades, des de P3 fins a 2n de Batxillerat, que sumen més de 1.800 alumnes i 1.500 persones involucrades en activitats d'educació continuada.

Cal afegir que el proper divendres 10 de març els 200 alumnes de 1r i 2n de primària d'aquesta escola actuaran al Cicle Liceu Familiar, en un concert participatiu de gran format que tindrà lloc al Palau de la Música Catalana, i en qual cantaran la cantata "Polsim de Papallona", dirigida pel seu autor, Ricard Gimeno, al costat d'altres nens i nenes de les Escoles Liceu i acompanyats per un conjunt instrumental del Centre Professional de Música del Conservatori del Liceu.