utilitzem galetes per millorar l'experiència de navegació recopliant informació estadística, si continues navegant entenem que acceptes el seu ús

Accepto

Màster en Ensenyaments Artístics en Composició aplicada als mitjans audiovisuals i escènics

filscoring

Titulació: Títol oficial de Màster (acreditació al Boletín Oficial del Estado) // Calendari: Octubre 2018 – Maig 2019

Idioma: Anglès/Castellà/Català // Lloc de realització: Centre Superior de Música Conservatori Liceu, Barcelona

Preinscripció:

Primer Període: de l'1 de març al 31 de maig (consultar convocatòria de beques; oberta únicament durant aquest període)

Segon Període: 
de l'1 de juny al 10 de setembre

Preu: 6.500€ 

T'interessa compondre música per a explicar històries? Et veus com a compositor de bandes sonores?

Si tens formació i experiència en composició, ets creatiu i capaç d'adaptar-te ràpidament a diversos contextos, t'ensenyarem el que necessites per començar una carrera en la composició per a mitjans audiovisuals i les arts escèniques.

Per poder aprofitar el programa, necessites poder expressar de manera clara i eficaç les teves idees mitjançant notació musical, la capacitat de transmetre l'essència d'una situació dramàtica, i l'energia i disciplina per treballar sota pressió.

Objectius

La composició de música narrativa per a cinema, videojocs, espectacles multimèdia, teatre i dansa és una de les especialitats més atractives i competitives en l'ofici musical. Aquest Màster està dissenyat específicament per a proveir-te de tot el necessari perquè et desenvolupis en aquest camp professional tan exigent com fascinant.

El curs té com a objectiu desenvolupar les capacitats de l'alumne per a compondre música adaptada a estils específics, sense sacrificar la creativitat i originalitat personal. Si segueixes el curs amb èxit, hauràs assimilat un coneixement global dels condicionants de la narrativa, i de la música al servei de l'acció dramàtica, mitjançant l'ús dels codis específics de cada gènere.

Treballaràs en tots els etapes de producció i post-producció, i acabaràs el curs amb una sèrie de scoring projects completats, incloent la composició de la música per a un curtmetratge en col·laboració amb l'Escola la Superior de Cinema de Catalunya (ESCAC).

Programa

El currículum d'assignatures del curs té una orientació professional definida, combinant sessions intensives de tipus seminari (dissenyades per proporcionar els coneixements conceptuals, contextuals i teòrics), amb l'acumulació progressiva de experiència pràctica en un ampli ventall de llenguatges compositius. Els alumnes treballaran amb el software de referència en la indústria audiovisual (seqüenciadors, notació musical i postproducció) i rebran tutories i experiència practica en orquestració i arranjaments, tant per a instruments acústics reals, com treballant amb llibreries de sons.

La metodologia del curs se centra en l'aplicació pràctica, en contextos narratius i tecnològics concrets, dels coneixements inhabilitats adquirits. El programa inclou els següents elements:

- Instrucció intensiva, al principi del Màster, en conceptes i contextos per a establir de forma ràpida i eficient les bases teòriques i estètiques de composició aplicada.

- Anàlisi de la gramàtica de la dramatúrgia i la narrativa, per desenvolupar la capacitat d’identificar la resposta musical més apropiada en un context donat.

- Treballs de composició i orquestració per desenvolupar la competència en la recreació dels trets estilístics d'una àmplia gamma de llenguatges musicals.

- Realització d'assajos i enregistrament amb músics en directe.

- Tutoria especialitzada en el software de referència de la indústria audiovisual.

- Projectes dirigits i supervisats en contextos tècnics i estètics variats.

- Programa de classes magistrals impartides per figures de gran rellevància del món professional del teatre, cinema i dansa, així com tècnics d'alt nivell especialistes en gravació i mescles.

- La realització, com a projecte final, de la banda sonora d'un curtmetratge (en col·laboració amb l’ESCAC). 

Pla d'estudis 

COMPOSICIÓ APLICADA - FILMSCORING
AssignaturesECTS
Llenguatge audiovisual / Estructura narrativa6
Tècniques vinculades con la música clàssica i contemporània7
Tècniques vinculades amb el jazz y la música moderna7
Composició per la imatge7
Taller d'orquestració3
Tecnologia, informàtica, edició i post-producció6
Pràctiques en mitjans audiovisuals9
Projecte Final10
Memòria - Treball de Fi de Màster5
TOTAL ECTS:60
 

Podeu consultar aquí:

pdf-icon-40x40 Guia Acadèmica del Màster - Curs 2017-2018.pdf

pdf-icon-40x40 Programa d'assignatures - Curs 2017-2018.pdf

Professorat

  • Compositor de més de cent partitures per a cinema i televisió, ha col·laborat també en el teatre i el ballet i ha compost obres simfòniques. Autor del llibre " Música per a la imatge, la influència secreta”, ha desenvolupat una intensa activitat docent donant cursos sobre música cinematogràfica i so en escoles i universitats nacionals i estrangeres. Ha dirigit des de 1996 fins al 2010 el departament de so de l'Escola de Cinema i Audiovisual de Madrid (ECAM) i és professor de l'Escola de Cinema i Audiovisual de Barcelona (ESCAC). També ha donat classes a l'Escola Internacional de Cinema de Sant Antoni dels Banys de Cuba i a la Berklee School of Music de Boston. Ha rebut 3 vegades el premi del Cercle d'Escriptors Cinematogràfics, 6 vegades el premi Goya a la millor música de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts Cinematogràfiques i l'Espiga d'Or en la 41 Setmana Internacional de Cinema de Valladolid. Obté el Premi Nacional de Cinematografia (2000), i el premi de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències de la Música al millor àlbum de banda sonora de la pel.lícula " Juana la boja" (2001) i el 2003 pel de " Carmen " (2003). Aquest mateix any va rebre també el premi Max de teatre per la música de "El burlador de Sevilla”.

  • Pertany a la primera generació de ballarins contemporanis sorgida a finals dels 70 de l'Institut del Teatre de Barcelona. Després va continuar els seus estudis en diferents llocs d'Europa ia Nova York. Des de fa 28 anys es dedica a la dansa en les seves diferents vessants: ballarina, coreògrafa i pedagoga.
    Els seus espectacles han estat coproduïts i presentats en festivals i programacions d’Europa, Canadà, Estats Units, Amèrica del Sud, Japó i Austràlia.
    Dins del camp de la improvisació, col·labora amb els músics Joan Saura i Trio Local, Steve Noble, Agustí Fernández, Marc Egea, entre d'altres. De vídeo - dansa ha creat les peces Boqueria en col · laboració amb Johanne Charlebois, El mar, amb música d'Agustí Fernández, pel programa Glasnost (TV Catalana), Subur 305, Peix, Ritual Geogràfic i Cos recordat en col · laboració amb Núria Font i Du Parc # 1410 en col·laboració amb Walter Verdin.
    Com a pedagoga ha impartit cursos, tallers i repertori a Espanya, França, Alemanya, Finlàndia, Canadà, Colòmbia i Veneçuela, i ha dirigit el Conservatori Superior de Dansa (CSD) de l'Institut del Teatre de Barcelona, durant el 2006 / 07. Al llarg de la seva trajectòria, ha rebut nombrosos premis com el Grand Prix du Concours Chorégraphique de Bagnolet el 1988 (per Kolbebasar) o el Premi Nacional de Dansa de Catalunya el 1986 (per Mudances), 1991 (per Atzavara) o el Premi Ciutat de Barcelona d'Arts Escèniques el 1993 (per Corol·la), entre d'altres.




  • Compositor, teòric i pianista, llicenciat en Filosofia per la Universitat de Cambridge i Doctorat en Composició per la Universitat de Southampton. Col·laborador en més de trenta obres de teatre i dansa com a compositor i / o director musical, en produccions a Londres, París, Edimburg i Barcelona, entre d'altres. Obres de concert estrenades en festivals i sales de concert europees i de Llatinoamèrica. Textos teòrics i d'anàlisi publicats en revistes especialitzades. El seu últim treball comercial ha estat per a la campanya publicitària a Espanya de Carte Noire. Cap del Departament de Composició i d'Assignatures Teòriques del Centro Superior de Música del Conservatorio Liceu des de 2012.



  • Ha realitzat innombrables treballs d'audiovisuals entre els quals es destaquen: la banda sonora original de Món Sant Benet (projecte museogràfic de la fundació Caixa Manresa), la sintonia “Alicia” (projecte d'investigació culinària liderat per Ferran Adrià) o la Banda sonora original de “Fago” dirigida per Roberto Bodegas. Ha escrit la partitura per relats policíacs de gran repercussió com "Lobo " i " Gal”.



  • Estudis al Berklee College of Music, Boston, EUA: Bachelor of Music, (1995) especialitat en Arranjaments, distinció màxima Summa Cum Laude. Premi final de carrera en Contemporary Writing. Estudis amb Alvaro Is i Charlie Banacos (improvisació de jazz).
    Crèdits: Banda Sonora film " Asmita " (Marcel·lí Parés, Direcció); espectacle " Cruïlles " estrenat a l'octubre 2011 a Mercat de les Flors, Barcelona. Composicions per a CD Fran Suárez Piano Trio, Set. 2013, " Dr.GO “, Estudis Nòmada 57 (Barcelona, agost 2011). Editorial Edebé, Barcelona: Director Musical, arranjador i compositor de 100 cançons, música per a 15 contes i producció artística de 12 CD.

  • Als dotze anys va programar el seu primer joc, que consistia en un recorregut per l'alfabet per a nens. Va aprendre programació com autodidacta, animant a què la gent del seu voltant jugués. El videojoc el va animar a formar-se.

    Quasi vint anys després, l'any 1998, acabada l’Enginyeria de Telecomunicacions a la Universitat Ramon Llull (especialitat en Electrònica), va començar la seva tesi doctoral: aplicació de la Simulació Física i la Dinàmica de Partícules en el context de la Realitat Virtual Mèdica.

    Després de viure un any a Pittsburgh (Pennsylvania), treballant i aprenent a l'Entertainment Technology Center de la Universitat Carnegie Mellon, torna a Espanya per a ser professor a l'Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI). Aquí practica el 'Playful Learning': fer que els futurs professionals pensin utilitzant ambdós hemisferis cerebrals alhora, amb el plaer com a element vertebrador de la formació.

  • Enginyer de so i tècnic de Radiodifusió i RTVE Membre de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques. Ha guanyat el Goya 2003 al millor so per l'altre costat del llit.

    Del 2007 al 2011 va ser Professor de so a l'Escola de cinema de la Comunitat de Madrid (ECAM) del Màster de so per a la Universitat Complutense de Madrid, del Masters de so per a compositors de Música de Cinema, per a la Fundació Paideia a La Corunya, Màster Audiovisual per la Universitat Alcalá d’Henares.
    Ha participat en l'enregistrament dels discos de nombrosos artistes entre els quals podem destacar : Víctor Manuel, Ana Belén, Rocío Jurado, Presuntos Implicados, Nacho García Vega, Greta i els Garbo, Paco de Lucía, Camarón, Enrique Morente, Enrique de Melcior, Montserrat Caballé, Josep Carreras, José Cura, Alfredo Kraus . També en Orquestra com l'Orquestra Simfònica de RTVE, Orquestra Nacional deEspaña, Orquestra Simfònica de Madrid, London Philharmonic, London Symphony, Filharmònica Ciutat de Praga, Orquestra de la Ràdio de Praga, Els Virtuosos de Moscou, Orquestra de Cambra de Moscou, Orquestra Filharmònica de Gran Canària, entre d'altres.

  • És membre de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya. Pels seus treballs ha guanyat innombrables premis entre els quals es destaquen el Cannes Festival. Prix ​​Vulcain: Artist - Technician per la peícula Mapa de los sonidos de Toquio dirigida per Isabel Coixet, premi compartit amb Fabiola Ordoyo, Aitor Berengerer. Ha Bestiar tres premis Goya (2008, 20111, 2013) per Lo imposible, Buried i el Orfanato. També va obtenir dos premis Gaudí per Rec2 (2010) i Lo imposible (2013). És professor de l'ESCAC des de 2004.



  • Alex Rademakers, neix a Barcelona el 1976.
    L'any 2002 es gradua en l'especialitat de Direcció a la prestigiosa escola de cinema ESCAC (Escola Superior de Cinematografia i Audiovisuals de Catalunya).
    A l'any següent, comença la seva carrera docent a l'ESCAC, com a professor de Direcció, ja que segueix ostentant en l'actualitat.
    Des de llavors ha impartit classes i seminaris de realització, direcció d'actors, guió i projectes, en diverses universitats i escoles de tot el món (Haiti, Bulgària, Finlàndia, Marroc, França i Espanya).
    Durant tot aquest temps ha anat combinant la seva vocació docent amb la seva trajectòria com de fotògraf, guionista i realitzador free-lance en projectes de cinema, música i teatre. Actualment, està preparant el seu primer llargmetratge de ficció.

Conservatori del Liceu

Carrer Nou de la Rambla, 88
08001 Barcelona
(+34) 93 327 12 00
CONTACTE

 

Troba'ns a

facebook-icon  twitter-icon  youtube-icon

 Premis i Reconeixements 

Creu Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya
Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Barcelona
Medalla d'Or del Gran Teatre del Liceu
Menció especial de l’Associació Amics de la Rambla
Homenatge 175anys - Cambra de Comerç de Barcelona
Premi Europeu a l’Excel·lència - Fundació de Foment Europeu AEFE

CONSERVATORI DEL LICEU   ©reservat tots els drets 2013   

avis legal    mapa web