Dilluns, 02 Juliol 2018 08:56

El Conservatori del Liceu participarà en el finançament del primer treball discogràfic del Liceu’s SuperSax Project.

El Conservatori del Liceu va signar el passat 26 de juny un conveni de col·laboració amb el grup Liceu’s SuperSax Project, format per antics alumnes dels Centre Superior. Segons aquest acord, a més del compromís en continuar ajudant a les activitats de la formació liderada pel saxofonista Roger Mir, el Conservatori del Liceu participarà en el finançament de crowdfunding que realitza el Liceu’s SuperSax Project amb l’objectiu de la gravació i edició del seu primer treball discogràfic.

Es tracta d’un nou pas en la promoció i recolzament d’aquesta formació per part del Conservatori del Liceu, fruit de la voluntat del centre de fomentar i donar suport als grups formats a les seves aules. Aquest suport s’ha materialitzat en la cessió d’espais per a l’assaig del grup com a projecte promocionat pel Conservatori Liceu i fent possible la participació del SuperSax en destacades programacions musicals del nostre entorn, com són el Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona (2016), les Festes de la Mercè (2017) o el Festival Emergents de l’Auditori (2018).

Aquest primer disc del grup, que inclourà la menció al Conservatori del Liceu com a element clau de la professionalització i projecció del grup, ressaltarà la seva trajectòria fins a dia d’avui amb temes del seu repertori clàssic i donarà a conèixer quatre arranjaments nous fets per ells mateixos, a més de comptar amb la col·laboració dels saxofonistes Jon Robles, professor del Conservatori, i Llibert Fortuny.

El Liceu SuperSax Project és un projecte que segueix l’estela del grup format per Med Flory el 1972, amb el qual volia abordar la música de Charlie Parker amb un quintet de saxos. La mítica formació va inspirar els alumnes del Conservatori, que el 2014 van crear una banda que vol transmetre “una visió jazzística diferent i d’avantguarda aportant la peculiaritat que representen les melodies i solos harmonitzats per a cinc saxos, secció de metalls i base rítmica”, i que rendeix homenatge a grans artistes del jazz clàssics i actuals (de Cannonball a Joshua Redman). En poc temps, ja han deixat una petjada important a l’escena de Barcelona i han comptat amb col·laboradors de luxe com Gorka Benítez o Gabriel Amargant, entre d’altres. A més dels esmentats festivals, els hem escoltat a les Nits de Jazz de Platja d’Aro, Les Clés du Classique a Saillagouse (França) i el Sona Amer.

Més informació i crowdfunding del projecte

avis legal    mapa web