Dilluns, 14 Maig 2018 11:25

Els alumnes de Composició i Interpretació del Conservatori del Liceu van portar la seva música al Museu Picasso de Barcelona en la cinquena edició de "Musicant Picasso"

Per cinquè any consecutiu, els alumnes del Conservatori del Liceu van omplir amb la seva música les sales del Museu Picasso de Barcelona. Fou en una nova edició del cicle Musicant Picasso, celebrada el passat 11 de maig en aquesta destacada institució cultural barcelonina dedicada a l'obra del geni malagueny.

Musicant Picasso és fruit del conveni de col·laboració firmat entre el Conservatori del Liceu i el Museu Picasso de Barcelona. Es tracta d'una iniciativa a través de la qual els estudiants de Composició del centre escriuen cada curs un seguit de peces breus inspirades en diferents obres proposades pels Serveis Educatius del Museu, i que són posteriorment interpretades en directe pels estudiants d'Interpretació davant mateix dels quadres: unes "visites musicals" que permeten una aproximació única a l'obra de Picasso en un diàleg interdisciplinari amb els creadors musicals dels nostres dies.

En aquesta ocasió, els joves compositors Víctor Morató i Pau Serrallonga van treballar les obres Finestra amb cortina des de l'interior i Balcó tancat (1899), Martí Brugué (guanyador d'una beca de la Fundació de Música Ferrer-Salat pel curs que ve) i Sergi Puig ho feren amb Dona amb mantellina (1917), Olivia Font i Cesc Miralta amb Pintor treballant (1964) i, finalment, Jordi Font i Víctor Luís Fortea van treballar Las Meninas (1957).

Les obres van ser interpretades per Queralt Vivó (becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat), Marc Baltrons, Albert Calaf, Maria Torres (becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat), Maria del Carmen Cristos, Pau Guiu, Arielle Clementine Krebs, Sofia Llovet, Meritxell Milà, Agatha Moreau, Xavier Rotger i Núria Sayos.

Musicant Picasso té com a objectius, mitjançant la unió del llenguatge pictòric i el musical, explicar l'obra del pintor de forma transversal, donar-la a conèixer a les noves generacions de creadors tot contribuint a fer-la "seva" i a usar-la com a punt de partida per a noves creacions, alhora que s'ofereix als estudiants de Composició una finestra per mostrar al públic les seves creacions.

Es van realitzar dues visites, a les 19h i a les 19.45h, on el públic podia desplaçar-se d'un quadre a un altre. Finalment, totes les peces es van interpretar en format concert a la sala d'actes del museu (21h).

Més informació:

avis legal    mapa web