Dimecres, 09 Maig 2018 15:05

L’alumna d’estudis superiors del Conservatori del Liceu Melanie Larsson és entrevistada per SaxRules.com

L'alumna d'estudis superiors del Conservatori del Liceu Melanie Larsson ha estat entrevistada pel magazine digital SaxRules.com.

La jove saxofonista natural de Menorca, que fou becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat el seu any d'ingrés al centre (2014-2015), actualment cursa quart curs i en aquesta conversa explica la seva experiència com a estudiant del Conservatori del Liceu des que féu les proves d'accés fins a dia d'avui.

Melanie Larsson dedica molts elogis al Conservatori, que considera un ambient òptim per formar-se com a músic. En destaca el seu aprenentatge al costat del professor Albert Julià, amb qui fa tant classes individuals com conjuntes a l'Aula de Saxòfon, a més de música de cambra amb el seu duo Fuzzy Duo, juntament amb l'alumna de piano Asami Pascual (també becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat).

Així mateix, apunta el programa de beques de la Fundació de Música Ferrer-Salat com un dels elements més atractius del centre i un dels que la van motivar a fer les proves d'accés. Explica com d'important és que enguany s'ofereixin les 12 beques que cobreixen els 4 anys de carrera al Conservatori.

També considera l'ambient pluridisciplinari del Conservatori un dels trets que més valora, amb la possibilitat de conviure els músics clàssics i de jazz i música moderna, així com l'activitat cultural barcelonina en general, que és un reclam molt important. De la mateixa manera, destaca la presència al centre del Liceu Sax Festival i la programació de masterclasses Liceu Cambra, que li han permès en els darrers cursos poder aprendre al costat de llegendes com Jean-Marie Londeix, Timothy McAllister, Nicolas Prost, Kenneth Tsé i Jean-Yves Formeau.

Igualment, Melanie Larsson dedica estona a alabar les infraestructures del centre, que qualifica d'excel·lents i en destaca especialment l'Auditori, les Sales de Cambra i d'Orquestra i el Cafè.

Melanie Larsson fou premiada al X Concurs de Música de Cambra Higini Anglès amb el quartet de saxòfons Tanzen Quartet i fou Menció d'Honor i Premi del Públic al XX Concurs Musical l'Arjau de Barcelona.

SaxRules.com és un portal especialitzat que, en aquesta secció, realitza un seguit d'entrevistes a alumnes que es troben en els seus darrers anys d'estudis superiors i que els estan realitzant fora de les seves comunitats d'origen, per tal de mostrar com es treballa i s'accedeix als diferents conservatoris del nostre país.

Podeu llegir l'entrevista completa aquí:
Díaz, Rafa. Entrevista a Melanie Larsson. Saxrules.com, 06/05/2018 [Consulta: 09/05/2018]

avis legal    mapa web