Dimarts, 13 Març 2018 08:18

Els alumnes del Conservatori del Liceu s’alcen amb la majoria dels guardons del II Concurs de Cant Josep Palet de Martorell

Un any més els alumnes del Conservatori del Liceu han estat protagonistes del Concurs de Cant Josep Palet de Martorell, que aquest passat cap de setmana ha celebrat la Final de la seva segona edició a l'Auditori Joan Cererols d'aquesta ciutat. Si l'any passat l'estudiant del centre César Cortés s'alçà amb el Tercer Premi i dos Premis Especials (AAOS i 7 Portes), enguany els joves cantants que estudien o s'han format al nostre centre s'han imposat en la majoria de categories.

Concretament, l'antiga alumna Paula Sánchez-Valverde ha guanyat el Primer Premi per la interpretació de fragments de la Missa en do menor de Mozart, Il signor Bruschino de Rossini i 'Me llaman la primorosa' i la sarsuela El barbero de Sevilla de Gerónimo Giménez i Manuel Nieto.

Aquest premi li donarà accés a la programació de la Xarxa de Músiques de Joventuts Musicals de Catalunya la temporada 2018-2019, la participació al cicle M'Clàssics de Martorell, l'accés directe a semifinals del Concurso Internacional de Ópera de Sonora "Francisco Araiza" i l'estrena mundial d'una obra del compositor Joan Magrané.

El Segon Premi fou pel baríton Ferran Albrich, alumne de 3r curs del centre. Albrich participarà a la propera temporada del cicle M'Classics, com també ho farà la guanyadora del tercer premi Irene Mas, en aquest cas antiga alumna del Conservatori i que fou becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat.

Cal destacar que els nostres estudiants també van protagonitzar els Premis Especials. Mar Esteve (alumna de 2n curs becada per la Fundació de Música Ferrer-Salat) s'alçà amb el Premi al Millor Intèrpret de Música Catalana, el Premi Sopars lírics 7 Portes i el Premi del Públic (per votació popular); Andrea Orjuela (alumna de Màster becada per la Fundación Carolina – Abertis) guanyà el Premi Associació Amics de l'Òpera de Sarrià (AAOS) i el contratenor Sergio Andrés Monsalve (alumne de Màster becat per la Orquesta Filarmónica de Bogotá – Fundació Conservatori del Liceu) el Premi al Millor Intèrpret de Música Antiga.

Aquest concurs nasqué l'any passat com a part de les activitats programades per commemorar el 140è aniversari del naixement de Josep Palet (Martorell, 1877 – Milà, 1946). En la present edició han competit 42 joves cantants entre 18 i 35 anys d'11 nacionalitats diferents. A la final, conduïda per Mònica Pagès, hi assistiren l'alcalde de Martorell Xavier Fonollosa, el regidor de Cultura, Museus i Patrimoni, Sergi Corral, i el President de Joventuts Musicals de Martorell Aleix Palau. El jurat estava format per l'historiador i crític musical Roger Alier, el tenor Raúl Giménez, el compositor Joan Magrané, la soprano i professora del Conservatori Marta Mathéu, el contratenor Xavier Sabata i la Directora Artística del Gran Teatre del Liceu, Christina Scheppelmann.

Més informació:
Monés, Jaume. Paula Sánchez-Valverde guanya un 2n Concurs de Cant Josep Palet que es consolida. Ajuntament de Martorell, 12/03/2018 [Consulta: 13/03/2018]

avis legal    mapa web