Dimarts, 31 Octubre 2017 11:07

El clarinetista Harri Mäki i el fagotista Jussi Särkkä, professors de la Sibelius Academy, impartiran masterclasses al Conservatori del Liceu

Els propers dies 17 i 18 de novembre, el Conservatori del Liceu rebrà la visita dels professors de la Sibelius Academy of Uniarts Harri Mäki i Jussi Särkkä, que realitzaran dues jornades de masterclasses al nostre centre. Es tracta d'un esdeveniment d'especial interès per als alumnes del Departament de Vent interessats en conèixer els professors d'aquesta important institució finesa, amb la qual el Conservatori col·labora en el marc del Programa Erasmus+ a través de mobilitats d'alumnes i professors.

El clarinetista Harri Mäki, format amb Reijo Koskinen, Thomas Friedl, Charles Neidich i Osmo Vänskä, és solista i membre fundador de la Tapiola Sinfonietta d'Espoo i realitza cursos i classes magistrals per tot el món, així com és organitzador de diversos cicles de concerts, concursos i festivals, com el Crusell Music Festival. Així mateix, ha estrenat nombroses obres, com són els concerts de clarinets escrits especialment per a ell per Juhani Nuorvala i Kirmo Lintinen. Cal destacar el seu guardó Pro Musica el 2012 per la seva trajectòria musical i pedagògica.

El fagotista Jussi Särkkä estudià amb Emanuel Elola i Lazlo Hara i, des de llavors, ha estat fagot solista de les orquestres més importants del seu país, com la Helsinki Philharmonic, la Finnish National Opera Orchestra o la Finnish Radio Symphony Orchestra. També ha desenvolupat una destacada trajectòria en el camp de la música de cambra tant a Finlàndia com a la resta d'Europa, on així mateix ha impartit nombroses masterclasses. Igual que Mäki, fou director del Crusell Music Festival.

Masterclasses al Conservatori del Liceu:
17 i 18 de novembre de 2017
9.30h-14h i 16h-20h