Dimecres, 04 Octubre 2017 10:00

Els pianistes Jorge Nava, Blai Mañer i Susana Gómez, alumnes del Conservatori del Liceu, guanyen premis en dos importants concursos a València i Eivissa

L'alumne del Conservatori del Liceu Jorge Nava ha estat guardonat amb el Tercer Premi al XX Concurso Internacional de piano de Valencia, anomenat Premio Iturbi, la gala final del qual es va celebrar en aquesta ciutat el passat dia 23 de setembre. Navas interpretà la Toccata op. 11 de S. Prokófiev i va rebre el premi de mans de Mamen Peris, diputada de la Diputació de València, institució que atorgava la dotació del premi.

Cal destacar que Nava també rebé dos premis especials, el de Concursant espanyol millor classificat i el Premi del Públic Clemente Pianos, lliurat per Javier Clemente en representació d'aquest mecenes del concurs.

Aquest certamen va néixer el 1981 impulsat per Joaquín Rodrigo amb l'objectiu d'impulsar la carrera de les joves promeses del piano i, alhora, homenatjar el mestre José Iturbi. La novetat de l'edició d'enguany ha estat la retransmissió de les finals, en les que els participants van ser acompanyats per l'Orquestra de València.

Per altra banda, el també alumne del centre Blai Mañer, becat per la Fundació de Música Ferrer-Salat, rebé el Premi Especial del Jurat en el XXII Concurso Internacional de Piano de Ibiza 2017, i l'alumna de Màster Susana Gómez rebé un Premi Especial del Jurat i una Menció Especial en aquest mateix concurs, que aquest any celebrava els seus trenta anys d'història. El certamen es va desenvolupar entre els passats 5 i 10 de setembre al Centro Cultural de Sant Carlos de l'illa esmentada, i va comptar amb un jurat format per personalitats rellevants del món de la música i la presidència d'honor de la princesa Irene de Grècia.