Dimecres, 06 Setembre 2017 13:20

Alumnes del Conservatori del Liceu participen al 79è Encontre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya

Un any més, alumnes del Conservatori del Liceu participaran a l'Encontre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, que del 4 al 7 de setembre ha reunit al nostre centre músics de tot el país en els assajos de la que ja és la 79a edició d'aquesta trobada de la formació que té com a Director Artístic el professor del Conservatori i Cap del Departament d'Orquestra i Conjunts Manel Valdivieso.

En aquesta ocasió, la JONC comptarà amb el Director-Concertino convidat Gordan Nikolic, que ha preparat un programa que inclou diversos moviments de grans obres del repertori simfònic com la Simfonia núm. 5 de Beethoven, La segona de Brahms, La "inacabada" de Schubert, així com les Danses eslaves de Dvořák, i les Danses hongareses també de Brahms.

Cal destacar també que els músics de la JONC compartiran faristol amb membres de bandArt, grup de referència en el panorama musical actual i que han actuat de professors durant aquest encontre. BandArt és una orquestra independent fundada l'any 2005 al Festival de Lucerna i integrada per músics d'una dotzena de nacionalitats units pel desig de "redescobrir les referències perdudes" amb un fort compromís social com a base del seu projecte artístic.

En aquest sentit, es va realitzar un concert ahir 5 de setembre (i que es repetirà demà) al Monestir de Sant Cugat per a col·lectius amb diversitat funcional. L'encontre culminarà demà al vespre en el concert de clausura al Jardí dels Tarongers de Barcelona.