Història

seu-rambles-conservatori-lcieuDes de l'any 1837 la vida cultural de Barcelona i Catalunya té en el Conservatori del Liceu una de les seves referències obligades. Creat com a centre per a un ensenyament musical d'alta qualitat, l'èxit d'aquest projecte va fer necessària la construcció d'un nou edifici l'any 1847 per a hostatjar el Conservatori al bell mig de les Rambles, i també un Teatre d'Òpera per a donar sortida al talent dels seus alumnes. El Liceu va dotar així a la ciutat i al país d'un dels elements més importants del seu patrimoni arquitectònic i cultural, el Gran Teatre del Liceu.

Quan és a prop d'arribar als dos segles d'existència, el Conservatori del Liceu ha desenvolupat una tasca insubstituïble formant molts dels millors músics del país. En els llistats dels seus Professors s'hi poden trobar noms de la categoria d'Engelbert Humperdinck, Pau Casals, Higini Anglès, Joan Lamote de Grignon, Jaume Pahissa o Joaquín Zamacois. I per esmentar solament alguns dels seus alumnes més il·lustres, poden recordar-se els noms de Francesc Viñas, Montserrat Caballé, Victoria de los Ángeles o Joan Guinjoan.

El Conservatori del Liceu ha ofert estudis superiors en tots els Plans d'Estudis que s'han desenvolupat en el nostre país. Des de 2010 ofereix ensenyaments integrats en l'Espai Europeu d'Educació Superior. El nou Pla d'Estudis incideix molt especialment en una preparació dels futurs músics de la màxima qualitat i eficàcia gràcies a un treball molt rigorós en les especialitats respectives i a les pràctiques professionals.

La demanda d'estudis musicals superiors al Conservatori del Liceu continua creixent. Això representa l'exigència de cercar nous mitjans i recursos que puguin donar resposta a allò que demana la riquesa cultural del nostre temps. El Conservatori del Liceu està en una posició única per a mirar al futur des de la base sòlida de la tradició: el seu projecte s'ha enriquit amb un nou edifici dotat de tots els requisits arquitectònics, ambientals i tecnològics per a continuar creixent amb l'objectiu d'assolir una formació professional del més alt nivell. L'actual seu del Conservatori Superior del Liceu es troba al Carrer Nou de la Rambla, molt proper a l'edifici històric del Conservatori. CONEIX LA HISTÒRIA COMPLETA