L'AULA de música moderna i Jazz

L'AULA es va fundar el 1978, la primera escola de música moderna i jazz de Barcelona. Des del 1993 forma part del Conservatori del Liceu.

L'AULA és també el primer membre fundador de la xarxa internacional d'escoles "Berklee Internacional Network", constituïda el 1993. Des d'aleshores comparteix continguts educatius amb el Berklee College of Music de Boston.

Han passat per L'AULA músics com Lluis Vidal, Carles Benavent, Santi Arisa, Francesc Borrull, Salvador Niebla, Horacio Fumero, Mathew Simon, Max Sunyer, Enric Herrera, John Dubuclet, Manel Camp, Ricard Roda, "Pedrito" Díaz, Jordi Rossi, Mario Rossi, David Mengual, David Xirgu, Aruán Ortiz o Albert Bover entre d'altres.

El programa d'estudis de L'AULA s'organitza en sis cursos des de l'inici fins a l'assoliment del Grau Professional. Els estudiants poden optar per l'itinerari de Música Moderna i/o Jazz, segons l'especialització dels professors, conjunts i assignatures específiques. Cada opció permet que l'estudiant obtingui una formació completa i orientada cap al tipus de música més adient a la seva sensibilitat.

L'AULA, conjuntament amb el Conservatori Professional del Liceu, és l'únic centre a Barcelona que ofereix els estudis de Grau Professional de Música Moderna i Jazz.

Treballem amb el Conservatori Superior del Liceu a nivell de continuïtat curricular i en l'organització d'activitats conjuntes. El nostre pla d'estudis té dissenyat un itinerari d'assignatures concebut especialment per a la superació de l'accés al grau superior.

Els conjunts i combos de L'AULA tenen l'oportunitat de tocar sovint en els propis espais del Conservatori (Auditoris, Cafè del Conservatori) i a altres espais de la ciutat com el Jamboree entre d'altres, participar en jam sessions i assistir a les classes magistrals d'importants artistes convidats que es programen durant el curs.

L'AULA està ubicada al centre de Barcelona a la Plaça Urquinaona.