min-forums-pedagogiaFÒRUMS DE PEDAGOGIA 2015

Al febrer s’inicien els Fòrums de Pedagogia del Curs 2014-15, adreçats al professorat de les Escoles Liceu, Conservatoris de Catalunya i alumnes del Conservatori Superior.  Aquests espais permeten presentar estratègies didàctiques, projectes, estudis, casos pràctics… relacionats amb la docència de la música.

Són d’entrada lliure amb aforament limitat

Dimarts 17 de febrer de 12h a 14h (sessió teòrica)  17.30h 19h (taller pràctic)
La improvisació col·lectiva: presentació d'una pràctica amb banda
Fòrum de Pedagogia amb Emilio Molina

Emilio Molina desenvoluparà una sessió d’improvisació col·lectiva amb la Banda del Centre Professional del Conservatori del Liceu i la Banda convidada de Villamaria (Colòmbia). L’obra que inventaran plegats s’estrenarà al concert de les 20:00 del 17 de febrer a l’Auditori del Conservatori. En aquest fòrum E. Molina plantejarà l’activitat que durà a terme amb les bandes: creació d’una obra atenent a una forma pactada, amb temes musicals creats a partir de motius melòdics i rítmics enllaçats i desenvolupats a partir de criteris de repetició, variació o contrast.

Divendres 27 de febrer de 12h a 14h
Organitzacions educatives musicals: Com implementar sistemes de control de qualitat
Fòrum de Pedagogia amb Víctor Santapau

Des de fa uns anys, la gestió de la qualitat ha anat fent-se cada vegada més present en la vida de les organitzacions. La seva supervivència, en bona part, es troba lligada a la qualitat amb la que realitzen les seves activitats. La manera en la que cada organització l’enfoca pot variar segons els sectors i l’entorn, a més, naturalment, de la pròpia estratègia, i una de les opcions per vehicular la gestió de la qualitat és amb l’aplicació de la normativa ISO 9001.

Víctor Santapau és pianista i cap d'estudis del Conservatori de música de la Diputació de Tarragona a Reus i ha participat activament, a partir de de la seva tesina a l'UB sobre la implementació dels sistemes de qualitat als conservatoris i escoles de música, en la gestió de la qualitat per a aquest tipus d'organitzacions.

Dimarts 3 de març de 12h a 14h
ARTransforma i l’Orquestra Integrada
Fòrum de Pedagogia amb Queralt Prats i Albert Gumí

L’Orquestra Integrada, una aproximació pràctica: plantejament i composició del repertori, organització dels assaigs i desenvolupament del concert

Divendres 13 de març de 12h a 14h
Aproximació a les competències digitals musicals dels professors de música i la seva didàctica
Fòrum de Pedagogia, amb Antoni Miralpeix

La tecnologia digital ha revolucionat pràcticament tots els àmbits de la vida humana,  permetent l’accés i l’exploració de nous coneixements i comportant, com tot canvi profund, millores, problemes, dificultats, oportunitats. Antoni Miralpeix, professor del Conservatori Superior de Música del Liceu i de la URL, ens presenta en aquest fòrum de pedagogia el seu anàlisi de l’impacte de les noves tecnologies en el món educatiu en general i en la música en particular, i la investigació que ha dut a terme en la seva recent tesi doctoral del 2014.